Dawama oh Dawama

>> Monday, August 8, 2011

Saya baru terbaca berita ini semalam. Dawama sedang menghadapi masalah kewangan yang runcing sehinggakan terpaksa meminta pekerja-pekerjanya bercuti tanpa gaji (sumber dari Bernama). Walaupun tidak terkejut dengan berita ini, tapi masih ada rasa kesal. DBP selaku salah satu institusi yang dipertanggungjawabkan untuk memartabatkan bahasa kebangsaan selayaknya mendapat khidmat percetakan dan pengedaran yang lebih baik.

Saya nostalgia mengenang DBP, dengan buku-bukunya menjadi peneman saya sewaktu zaman kanak-kanak dan dengan itu berperanan menjadikan saya seorang pembaca. Saya juga pertama kali merasa pendapatan sendiri, walaupun sedikit, daripada DBP pada usia 12 tahun. Khabarnya Jabatan Perdana Menteri akan bertindak menguraikan kemelut DBP-Dawama ini. Saya berharap semoga 'tragedi' ini menjadi pemangkin kepada perubahan ke arah DBP yang lebih gemilang di masa hadapan.

0 comments:

Post a Comment

ABOUT ME

emel.siti@ gmail.com

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP