3 Jam di PBAKL 2012

>> Saturday, May 5, 2012

Tiga minggu lepas, saya menumpang seorang rakan sekerja pulang daripada satu mesyuarat di selatan tanah air. Dia ingin singgah di Johor Premium Outlet, jadi saya pun perlu ikut serta. 5 minit di butik Michael Kors, 5 minit di butik Coach, kemudian saya beritahu padanya, "A, saya sudah bosan. Saya tunggu awak dalam Food Court, ya?"

Lain halnya sewaktu di Pesta Buku di PWTC minggu lepas. 3 jam langsung tidak mencukupi! Jadi, saya seorang yang kaki shopping juga sebenarnya, cuma barangnya perlu betul. Tambah-tambah lagi apabila ada potongan harga, saya tidak fikir panjang dan ambil sahaja apa yang saya mahu, sama seperti sewaktu jualan buku Big Bad Wolf tahun lepas. Habis hampir RM600 juga tahun ini. Bajet dua tahun barangkali, qada' tahun lepas saya tidak pergi sebab sedang berpantang (cubaan untuk menjustifikasi yang tidak berjaya).

Ini antara gambar-gambar suasana yang sempat saya rakamkan Khamis lalu. Minta maaf kerana kualitinya sangat rendah. Saya gunakan kamera telefon, dan barangkali saya kerap 'menggegarkannya' sewaktu mengambil gambar. Nampaknya saya perlu juga beli kamera digital untuk gantikan kamera lama yang telah rosak.



Saya rasa terkilan juga kerana tidak sempat memilih buku di booth DBP/Dawama dan juga ITBM.

Memang berguna ada troli ini. Baru dibeli pagi itu juga. Saya rasa, kalau ada peniaga menjual troli sebegini di sana tentu sangat laku.

Buku-buku yang dibeli. Gambar sungguh tak elok, sehingga tak dapat baca langsung tajuk-tajuknya.

3 comments:

Ummu Auni May 7, 2012 at 2:25 AM  

sampai juga ye? alahai patut pakat dengan mynie jumpa di sana.

Siti May 8, 2012 at 2:16 AM  

ummu auni,
ada pergi juga ke? ingatkan dah tak semangat nak borong buk kertas sebab dah beli e-reader hehe :)

Mamaboyz May 9, 2012 at 6:30 PM  

mynie, 3 jam tak cukup hehe, aku pg dbp punya booth and specifically asked for the set you asked tp salesgirl tu kata takde? tgk list dlm komputer pun takde, tp tak sempat pg dawama booth yg kat bawah
buku apa yg kau beli ni tak boleh nampaklahh!

Post a Comment

ABOUT ME

emel.siti@ gmail.com

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP